Historia De Un Amor (《麥兜菠蘿油王子》電影歌曲: 教我如何去小便)

佢話唔係要係咁(唔願變成咁)

不過就 不過就

不過就會總係咁

嗰D野 過去就

經已沒有嗰家野啦

經已沒法不離開

以後如若再係咁

等阿媽攪掂



第一句既「咁」字,令我諗左好耐,「咁」呢個狀況,唔能夠用言語講出黎,只能意會「咁」既狀況,代表住千言萬語。諗起我爸,俾佢攪成「咁」,但佢都唔想係「咁」。有D唏噓,又有DD同情佢。我既思覺失調疾病,我估可能係佢既遺傳,佢都經歷過,但無人醫佢,得佢一個面對。有時都有少少可憐佢,唔想憎佢,因為憎一個人,無解決方法,痛苦既都係自己。但阿媽仲好憎佢,仲成日講佢壞話,即使佢呢家已經死左。我都唔想憎一個人,仲要係自己既老豆,心情好矛盾。我唔想「咁」。陰霾就好似活係一個垃圾堆入面咁,走唔番出來,吞噬你落去,愈落愈底。呢個係我好真實既感受。


個腦好嘈,即使身處既環境好安靜,個腦有好多聲音。好嘈。思覺失調好似又番番黎。


上一代既問題我無能力去解決(亦唔到我去解決),只能作既係唔好將問題再帶到下一代。呢句係校長講既。


Psalm 107

4 Some wandered in desert wastelands,

    finding no way to a city where they could settle.

5 They were hungry and thirsty,

    and their lives ebbed away.

6 Then they cried out to the Lord in their trouble,

    and he delivered them from their distress.



10 Some sat in darkness, in utter darkness,

    prisoners suffering in iron chains,

11 because they rebelled against God’s commands

    and despised the plans of the Most High.

12 So he subjected them to bitter labor;

    they stumbled, and there was no one to help.

13 Then they cried to the Lord in their trouble,

    and he saved them from their distress.



17 Some became fools through their rebellious ways

    and suffered affliction because of their iniquities.

18 They loathed all food

    and drew near the gates of death.

19 Then they cried to the Lord in their trouble,

    and he saved them from their distress.



佢地都唔想係「咁」。正如「我」唔想係「咁」一樣。係另一種既祝福。

熱門文章